|
|
|
Kolorowanie przedmiotow |
kawania - 25.02.2005 00:01
prosty poradnik-kolorowanie przedmiotow
_________________Przekolorowanie obiektów_______________ Jak już wszystkim wiadomo to tego celu potrzebujemy: ___SimPe - najlepiej najnowszą wersje. ___Microsoft .NET Framework Version 1.1 ___Edytor graficzny (paint,photoshop itp) Wszystko zgromadzone? no to do dzieła. krok 1 Otwieramy SimPe, u góry znajduje się " plugins" z listy wybieramy" Object Workshop",musimy chwilkę poczekać ponieważ lista się zapełnia. Obiekty z małą gwiazdką z boku mozna przekolorować np. *Obraz olejny"fantastyczny krajobraz"
-----------kliknij żeby powiększyć--------------- http://kawanija.webpark.pl/zd1.jpg Kliknij na wybrany przedmiot i upewnij się że opcja w kółeczku 'kolor opcjon" jest zaznaczona , a takze obok "create color Exstension Package"i start.
do kroku 1 uwaga moze się zdarzyć że wyskoczy rameczka i bedzie trzeba wybrać co chcemy edytować ,ponieważ niektóre obiekty składają się np z ramy łóżka i poscieli.Trzeba wtedy wybrać np pościel bedding i edytować najpierw pościel. Potem od nowa ramę.
Zapisz plik , najlepiej uzyj własnego nicku, lub czegoś charakterystycznego. Ma to taką zaletę --- wiesz który plik jest Twój w razie niepowodzeń, łatwo go odszukasz i usuniesz.
----------kliknij żeby powiekszyć---------------- http://kawanija.webpark.pl/zd2.jpg krok2 Zlewej strony pokaże się "Teksture Image"kliknij i potem na to co się pokaże obok po prawej stronie. To jakby właściwości materiału. Ale nie martw się nie tu go zmienimy:) http://kawanija.webpark.pl/zd3.jpg -----------kliknij zeby powiekszyć-----------------
Ponizej widzisz 4 zakładki-GENERAL OVERVIEW/PACKED FILE...ITD . Nas interesuje ostatnia "PLUGIN VIEW" Gdy najedziesz na tą zakładkę pokaże się "obrazek" naszego pliku , czyli jego tekstura.Klikasz na nim prawym przyciskiem myszki i "eksport"zapisujemy plik . http://kawanija.webpark.pl/3zd.jpg
Pamietać należy że musi on być w formacie .png.Pamietaj też że nie możesz zamykać SimPe, po prostu minimalizujesz i przystepujesz do pracy. krok3 Otworz edytor graficzny i wyeksportowany plik (Obrazek.png)czyli nasza teksturę. Przemaluj go, upieksz wedle pomysłów.... Gotowe? zapisz swój obrazek , nie zmieniaj nic ani nazwy , ani rodzaju pliku po prostu zapisz. krok4 Powracamy do SimPe,Widzisz nadal starą teksturę, teraz trzeba zrobić małą podmianę:)kliknij "import" ( tuż nad teksturką) i otwórz plik Twój ten zmieniony przez Ciebie.
-------------kliknij żeby powiększyć---------------- http://kawanija.webpark.pl/zd5.jpg Już widać , teraz klikasz na nim prawym przyciskiem myszyi " Update all Sizes"
----------------kliknij zeby powiekszyć------------------ http://kawanija.webpark.pl/kolejnezd.jpg oraz nad obrazkiem "Kommit"i w okienku które się pokaże klikamy "ok". krok5 Teraz praca już skończona musimy zapisać nasza zmiane , wchodzimy w file i robimy Save. krok ostatni zostało tylko przenieść nasz plik ( caly plik to ten 1 który zapisywalismy , ma on ikonke SimPe,i jest to plik Package, nie przenosimy nic więcej , jest to zupelnie nie potrzebne)do działu----moje dokumenty/ea games/sims2/downloads---teraz już możemy sprawdzić jak wyglada w grze. Mam nadzieję że wszystko jasno opisałam i ze sobie z łatwością poradzisz. Dodatek bedzie działał w grze jeśli wszysko zrobiłeś/łaś po kolei jako dodatkowy wybór koloru. Pamietaj jednak że aby go widzieć potrzebujesz specjalnego programu - ColourOptionsSetup.exe
[Poradnik powstał , ponieważ strona---http://www.sd.simsrewolucja.pl--nie działa.Nie jest on skopiowany ale z niego właśnie się uczyłam. Dodalam troszke od siebie i starałam się go uprościc.] a oto nasz gotowy obraz
kawania - 28.02.2005 21:57
pytania i odpowiedzi
1) Co należy zrobić jeśli nie odnajduje mi obiektów w simPe "object workshop""?
-z komunikatu wynika ze nie znalazlo pliku objects.package, czyli tego w ktorym masz obiekty.. a takze nie masz podanego zrodla do katalogu instalacyjnego Sims2.. daj zrodlo do katalogu gdzie zainstalowales simsy (nie do moich dokumentow) np: d:/sim2/ lub jesli nie zadziala to do katalogu z tym plikiem np. d:/sims2/TSData/Res/Objects . Najpierw sproboj z ta pierwsza sciezka.
2) Nie mam tekstury przy objekcie, dlaczego?
Czasami zdarza się ze jakiegoś przedmiotu nie można zmienić,możemy zmieniać objekty mające * tzw.gwiazdkę ale również wśrod tych zdarzają się wyjątki.
3) Skąd ściągnąć to:Colour Options Enabler no i proszę objaśnić mi jak go zainstalować, i co to jest?
Program jest do pobrania w tym temacie- http://forum.thesims.pl/showthread.php?t=12290 znajdziesz na pewno , tuż pod obrazkami w 1 poscie.Program instaluje się domyślnie, klikamy na niego dwa razy.
Colour Options Enabler-jest to program który umożliwia wybór przekolorowanych obiektów, czyli tak jakby odkrywał dodatkowe opcje dla przedmiotow które w grze są pojedyńcze. Tego programu nie używamy. On tylko nam pomaga w grze. Musimy go jednak mieć bo inaczej przedmioty nie pokazywałyby się. Przy uzyciu simPe zmieniamy jakiś przedmiot który dzięki Colour Options Enabler jest po prostu widoczny w grze.
4) Co zrobić gdy po wyeksportowaniu tekstury pojawia mi się komunikat" program nie może otworzyć pliku(...).png?
Nalezy pamietać że nie wszystkie programy graficzne potrafią obsługiwać pliki z rozszerzeniem .png.Wtedy program nie otworzy nam pliku z teksturą. Dobrym programem graficznym ,który poradzi sobie z tego typu rozszerzeniem jest np. "adobe photoshop". ( o tym skąd wziąść programik w tym temacie- http://www.forum.thesims.pl/showpost.php?p=289257&postcount=8
5 Co zrobić gdy pokaże się komunikat: Warning The file you want to import does not have the correct aspect Ratio! Do you want SimPe to crop the Image?
Oznacza to że obrazek - czyli nasza zmieniona tekstura nie pasuje do zmienianego pliku - czyli jest np za duża. SimPe "proponuje" nam przyciecie naszego obrazka. Należy jednak pamietać że przycięty obrazek może nie wyglądać już tak dobrze.
35C4R00N - 04.03.2005 11:48
Cytat:
A jeżeli wyskakuje mi coś takiego: ? ;(
A co tu rozumieć? Obrazek ma niewłaściwe proporcje (stosunek wysokość / szerokość inny wymagany) i program grzecznie pyta czy może troche przyciąć obrazek (zmienić proporcje) :)
kawania - 08.09.2005 15:05
w nowej wersji
Bardzo przepraszam ze tak długo zwlekałam z odpowiedzią, "siła netu"przeszkodziła. Ściągnęłam tą nową wersję i tu trzeba najpierw troche pootwierać . Otwieramy SimPe i wchodzimy w okno tam znajduje się object workshop. Rzeczywiści po kliknięciu na teksture image nic się nie pojawia. Teraz wracamy do okno i tam widok wtyczki. Teraz powinno się pokazać i dalej to już to samo. Jeśli dalej nic tam nie ma to może być wina brakujących olików czyli np. Netframework lub innego. pozdrawiam.
viper_88 - 10.12.2005 16:18
Ostatnio mam pewien problem i wydaje mi się, że jest to najodpowiedniejszy temat do napisania go: Otóż ostatnio sam próbowałem stworzyć rekolor do obrazu z tej strony http://db.modthesims2.com/showthread.php?t=45647 Kiedy w SimPE wstawiam obraz na teksturę (np. o rozdzielczości 512X512, 256X25..., itd - obraz jest porobiony w odpowiednich wersjach do każdej tekstury), to potem w grze rokolor pojawia się jako całkowicie biały obraz z dziwnymi napisami, przekreślony czerwonym krzyżykiem. Na początku myślałem, że dzieje się tak dlatego, iż swój obraz wstawiałem na teksturę, na której jest i płótno, i rama (tył obrazu). Nie wiem niestety, jaka jest rozdzielczość samego płótna, wię nie mogę dopasować rozdzielczości obrazu, który chcę wstawić
Jeśli ktoś wie, jak poradzić sobie z całym tym problemem, to proszę o jak najszybszą pomoc :)
Converse - 11.12.2005 15:41
Funkcja "importuj" nie skompresuje i nie dopasuje rozmiaru obrazka tak dobrze jak DDS Utilities. Korzystasz z tych narzędzi podczas rekolorowania obiektów ?
viper_88 - 11.12.2005 16:24
Cóż... Nie wiem za bardzo, do czego służy DDS Utilities (widzę, że jest to coś do ściągnięcia ze strony nVIDII), więc nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie...
Udało mi się natomiast stworzyć ten rekolor przy pomocy tego poradnika: http://ambertation.de/simpeforum/viewtopic.php?t=356 Jedyny problem jest w tym, że wstawiony przeze mnie obraz (jest on umieszczony jedynie na płótnie), pojawia się w grze jako lustrzane odbicie tego, co wstawiłem
Wiem, że przy robieniu rekolorów do oryginalnych obrazów, za pomocą Photo Studio, jest opcja, by tekiego odbicia nie było (wiem to, bo robiłem już rekolory do oryginalnych obrazów). Nie wiem tylko, jak postąpić w przypadku tworzenie rekoloru do ściągniętego obrazu
PS. Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to zrobienie tekiego odbicia, przed wstawieniem rysunku przez program, przez co w grze, wszystko będzie wyglądało normalnie
Converse - 11.12.2005 17:33
Cytat:
Udało mi się natomiast stworzyć ten rekolor przy pomocy tego poradnika: http://ambertation.de/simpeforum/viewtopic.php?t=356
... sklonowałeś obiekt, nie rekolorowałeś go :).
przy ściąganiu tego http://db.modthesims2.com/showthread.php?t=45647 były również dostępne pliki Templates. Należy je umieścić w folderze ...Program Files\Simpe\Data
Teraz będą widoczne w Photo Studio i tak można rekolorować ściagnięte obrazy (jeśli ma się ich szablony)
chodzi ci o to ? :
jeśli nie zaznaczysz "flip image", obraz będzie nie odwrócony
viper_88 - 11.12.2005 19:37
Tak, o to wszystko mi chodziło :D (do tej pory zawsze dołowało mnie to, że w Photo Studio nie było widać nieoryginalnych obrazów) Teraz przynajmniej wiem, gdzie umieszczać pliki *.template (jeśli oczywiście są dołączone do dodatku)
Stokrotne dzięki za pomoc i wyjaśnienie wszystkiego :D
nossace - 17.12.2005 08:21
Mam problem: W moim SimPe nie ma objektów do recolorów z Zestawu Świątecznego. Czy coś dodatkowego muszę ściągnąc>?<
Converse - 19.12.2005 20:37
Cytat:
Czy coś dodatkowego muszę ściągnąc ?
simpe ( odpowiednio - 0.52 lub nowszy) który powinien "obsługiwać" Holiday Pack ? http://sims.ambertation.de/en/download/realdownload/
Darkviolet - 31.12.2005 19:02
A jak przekolorować dywan?Nie wychodzi ani w Wizards of Simpe ,ani w samym Simpe.Wychodzi na 2całe i 2 połówki :/ sprawdźcie sami.
Choco - 11.01.2006 16:16
Askąd moge ściągnąć te programy? :(
sims_rules - 28.01.2006 13:09
Hm... mam problem :/...
Mam najnowszą (chyba) wersję SimPe. Robię wszystko po kolei tak jak napisane jest w poradniku (przynajmniej tak mi się wydaje), ale w pewnym momencie, po zapisaniu pliku, kiedy pojawiają się te trzy opcje do wyboru (Material Definition, Texture Image, Material Override) po kliknięciu na którąś z nich nic się nie dzieje :/. Nie pojawia się takie okienko, jakie pokazane jest w tym poradniku, w którym są pokazane te tekstury, na 4 skrinie. Mi takie okienko się w ogóle nie pokazuje, mogę klikać, klikać i klikać i nic! No dobra, spróbowałam więc otworzyć wcześniej zapisany plik (ten, który autorka radziła nazwać swoim nickiem :P), próbuję otworzyć, ale komp nie wie, jakim można to programem otworzyć (fotmat package). Chciałabym zrecolorować kilka przedmiotów, ale widzę, że nic z tego :/.
wildthing - 20.04.2006 15:03
Hm...może zdziebko stary temat, no ale w końcu poradnik. Mam pytanie; gdzie w katalogu można znaleźć dodatki z internetu, które ściągnęłam ? o_O Pobrałam baldachim i chciałabym go przekolorować, a nie znalazłam go w żadnej kategorii.
mabda - 02.03.2008 08:15
a ja chyba w ogole nie umiem obslugiwac simpe :/ probuje zrobic recolor kuchni, ale nawet nie potrafie tam znalezc i otworzyc meshy :/ czyktos moglby zrobic te recolory dla mnie? podeslalabym meshe [platne byly :/]...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshakyor.htw.pl
|
|